Bureau organizers

Bureau organizers

Zo zorg je voor een opgeruimd bureau

Adriana

Volgens het motto: zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens - vindt Adriana inrichting heel belangrijk en wil ze zich thuis graag op haar best voelen. Ze staat daarbij steeds open voor nieuwe trends en haalt haar inspiratie vaak op sociale media. Ze beschrijft zichzelf als iemand die houdt van orde en stijl.

We brengen iedere dag weer veel tijd door achter ons bureau. Niet alleen als volwassene, maar ook als kind. Wie zat er na schooltijd niet dagelijks urenlang huiswerk te maken achter zijn bureau? En vooral nu we meer dan ooit thuiswerken en -studeren, is er veel behoefte aan een goede werkplek. Door de pandemie zijn de meeste mensen pas echt gaan inzien hoe belangrijk het is om een plek in huis te hebben waar je geconcentreerd kunt werken. Een goed bureau is in ieder geval een goede eerste stap. Maar daarmee ben je er nog niet. Er is meer nodig om een goede werkplek te kunnen creëren. En nee, dit is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Met de juiste middelen ziet zelfs het bureau van de grootste sloddervos er binnen de kortste keren weer netjes uit. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Daar gaan we in dit artikel op in.
Bureaus zijn er in de meest uiteenlopende soorten en maten. Zo zijn er bureaus met en zonder lades. Ook in grootte kunnen ze flink verschillen. Maar hoe groot je bureau ook is, een organizer waar je al je kantoorartikelen en schrijfwaren in kwijt kunt, komt altijd goed van pas. Rommel zorgt er namelijk voor dat je snel afgeleid raakt. Met een opgeruimd bureau kun je je meestal meteen al een stuk beter concentreren en wordt het een stuk makkelijker om je op je werk te focussen. Natuurlijk handig, zo'n organizer. Maar je vraagt je nu vast af wat voor organizers er precies zijn en hoe je ze kunt gebruiken om voor meer orde op je bureau te zorgen. Daarom nemen wij je mee in de wondere wereld van bureau-organizers en geven we je handige tips & tricks.
Organizer
Organizer
Een organizer is onmisbaar, maar het begint natuurlijk allemaal met een goede werkplek. Helaas beschikken veel mensen niet over een extra werkkamer en zijn daarom aangewezen op hun woon- of slaapkamer. En zie dan maar eens werk en privé van elkaar te scheiden. Dit is gerust een uitdaging te noemen, omdat alles zich in één ruimte afspeelt. Juist dan is het belangrijk dat je je papieren ‘s avonds op kunt bergen zodat je echt even helemaal tot rust kunt komen. Documenten en andere papieren van A4-formaat kun je heel goed kwijt in tijdschriftencassettes. Om notitieblokjes op te bergen, kun je kleinere organizers gebruiken.
De ergste rommel wordt vaak veroorzaakt door losse, kleine spullen zoals pennen, markers of paperclips. Pennenbakjes komen hierbij goed van pas. Hier kun je namelijk al je schrijfwaren, scharen en lijm in kwijt. Door een pennenbak neer te zetten op je bureau, kun je er bovendien voor zorgen dat er niet meer overal en nergens paperclips op je bureau liggen. Naast pennenbakken zijn ook organizers met lades onmisbaar. Zo kun je bijvoorbeeld tijdschriftencassettes met lades gebruiken om papier op te bergen. In de lade kun je vervolgens je paperclips kwijt. Paperclips zijn natuurlijk onmisbaar als je een paar velletjes papier bijeen wilt houden. Wil je nog meer inspiratie opdoen? Bekijk dan vooral eens onze kleine selectie aan organizers in het overzicht hieronder. Zo ziet je bureau er meteen weer opgeruimd uit!

Zo zorg je voor orde

Nog meer inspiratie voor je woning

In ons Relax Mag vind je nog meer tips & tricks over hoe je je woning op orde houdt. Laat je door onze blogs inspireren en kom te weten hoe je meer orde creëert bij jou in huis.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang 5 euro korting*

*Je kunt je korting met de kortingscode verzilveren in je winkelmandje. De code kan niet worden gebruikt voor bestellingen die al zijn geplaatst en is niet geldig in combinatie met andere kortingsacties. De code is geldig bij een minimale besteding van 49 euro. Je vindt hem in de bevestigingsmail van de nieuwsbrief.