FAQ

Corona-informatie

Verloopt de bezorging van mijn pakket hygiënisch en veilig?

Ja. We stemmen de verpakkingen namelijk precies af op de producten en hebben bovendien op basis van de huidige situatie veiligheids- en hygiënemaatregelen in onze magazijnen ingevoerd. Ook onze pakketbezorgers hebben voorzorgsmaatregelen met betrekking tot contactloos bezorgen genomen.
  • DHL: Om contactloos bezorgen mogelijk te maken, is het op dit moment niet nodig om zelf te tekenen voor ontvangst. Bovendien kun je ervoor kiezen om je pakket op een afgesproken locatie rond het huis te laten bezorgen. Je kunt hem ook bij een DHL-punt laten afleveren mits je je hiervoor geregistreerd hebt. Hiervoor dien je tijdens het bestelproces je klantnummer van DHL te vermelden.
  • dpd: Ook dpd maakt contactloze bezorging van jouw pakket mogelijk door af te zien van fysiek contact en jou de mogelijkheid te geven om het pakket op een zelfgekozen plek rondom jouw huis af te laten leveren. Ook het afhalen van pakketten bij servicepunten van dpd verloopt contactloos.

Wordt mijn pakket bezorgd als ik in quarantaine ben?

Normaal gesproken wel. Hierbij dient overigens de informatie van de pakketbezorgers in de gaten te worden gehouden.

Loopt de bezorging of de retourverwerking van mijn pakket vertraging op?

Op dit moment duurt het proces niet langer dan normaal. Bij Relaxdays hechten wij veel waarde aan een vlotte verwerking van bestellingen en retouren. Je hoeft dus geen rekening te houden met vertraging.

Bestelling

Hoe kan ik een bestelling doen?

Je kunt je bestelling doen in onze online shop. We nemen helaas geen bestellingen aan die telefonisch of via de mail worden gedaan. Zodra je één of meerdere producten aan je winkelmandje hebt toegevoegd, kun je deze afrekenen. Nadat je je contact-, bezorg- en betaalgegevens hebt achtergelaten, registeren we je bestelling en gaan we ermee aan de slag.

Hoe kan ik betalen?

Wij bieden in onze webshop verschillende betaalmethodes aan. Het is mogelijk om met Amazon Pay, PayPal, creditcard, per automatische incasso of op rekening te betalen. Meer informatie over onze betaalmethodes vind je hier.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Als je bestelling nog niet is verzonden, kun je hem annuleren door contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken door te mailen naar support@relaxdays.de of gebruikmaken van ons contactformulier.

Bezorging

Welke bezorgopties zijn er?

Omdat onze artikelen al in het magazijn voor je klaarliggen en in Europa binnen ca. 3-5 werkdagen bezorgd worden, bieden we geen Express-service aan. Onze pakketten worden bezorgd door DHL of dpd. Welke pakketvervoerder jouw pakket bezorgt, kun je zien in de bevestigingsmail die je krijgt zodra het pakket onderweg is.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Binnen Duitsland hoef je bij Relaxdays geen verzendkosten te betalen. Meer informatie over de verzendkosten in andere landen vind je hier.

Kan mijn pakket ook naar het buitenland verstuurd worden?

Ja, we leveren namelijk in veel Europese landen. Een overzicht van de landen waarnaar je je pakket kunt versturen en de verzendkosten die hiervoor in rekening worden gebracht, vind je hier.

Is het mogelijk om mijn pakket bij een postkantoor of afhaalpunt te laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt pakketten overigens alleen naar een afhaalpunt versturen als je een DHL-klantnummer hebt. Dit nummer dien je bij het doen van je bestelling te vermelden.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra je pakket onderweg is, krijg je van ons een e-mail incl. verzendnummer waarmee je je pakket kunt volgen. Bovendien is het mogelijk om de status van je bestelling op te vragen bij onze klantenservice. Je kunt een mail sturen naar support@relaxdays.de of ons contactformulier invullen.

Retouren

Kan ik artikelen retourneren?

Ja, ieder artikel kan geretourneerd worden. Als je niet tevreden bent met het product kun je het artikel binnen 30 dagen na aankoop zonder opgaaf van redenen terugsturen. Je kunt het artikel binnen 6 maanden na aankoop ruilen als het niet naar behoren werkt of gebrekkig is. Indien je kunt aantonen dat het product reeds bij aankoop gebreken vertoonde, is het ook mogelijk om het binnen 6 tot 24 maanden na aankoop te retourneren.

Wie betaalt de kosten voor de retourzending?

Wie bij een retourzending de kosten betaalt, hangt af van de situatie. Als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen, nemen wij de retourkosten natuurlijk voor onze rekening. In dit geval ligt de keuze voor de vervoerder al vast. Als je niet tevreden blijkt te zijn met het product en je het terug wilt sturen, dien je zelf de kosten te betalen. Je kunt dan zelf een vervoerder uitkiezen. Bovendien kun je gratis retourneren via PayPal als je PayPal als betaalmethode hebt gebruikt.

Hoe retourneer ik mijn artikel?

Als je producten terug wilt sturen, kun je een retouraanvraag doen door contact opnemen met onze klantenservice. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar support@relaxdays.de. Je ontvangt een retourlabel van ons klantenserviceteam als wij de kosten voor de retourzending voor onze rekening nemen. Zodra je retourzending is aangekomen en wordt verwerkt, ontvang je hiervan bericht per e-mail.

Hoelang duurt het voordat mijn geld bijgeschreven wordt?

Je krijgt je geld binnen 3 tot 4 werkdagen nadat het product weer bij ons is aangekomen terug. Je krijgt het geld terug via de betaalmethode die je voor het doen van de bestelling hebt gebruikt.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?

We willen natuurlijk dat je producten ontvangt die vrij zijn van gebreken en dat je tevreden bent met je bestelling. Blijkt het artikel onverhoopt toch niet aan de eisen te voldoen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice door te mailen naar support@relaxdays.de of door gebruik te maken van ons contactformulier. We gaan dan samen met jou op zoek naar een passende oplossing.

Montage

Zijn bevestigingsmiddelen, gereedschap of handleidingen bij de levering inbegrepen?

Soms, maar dit hangt af van het type product. Lees op de website de productbeschrijving van het desbetreffende product door om te weten te komen of bevestigingsmiddelen of gereedschap meegeleverd worden. Bij producten die je zelf in elkaar moet zetten, wordt altijd een handleiding meegeleverd.

Het lukt mij niet om het product in elkaar te zetten. Wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice als je problemen ondervindt bij het in elkaar zetten van onze producten. Je kunt ons bereiken via e-mail en telefoon. Stuur een e-mail aan support@relaxdays.de of vul het contactformulier in. Ons supportteam staat graag voor je klaar.

Mijn bestelling is incompleet. Wat nu?

Mocht het bezorgde pakket incompleet zijn, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken door een mail te sturen aan support@relaxdays.de of gebruikmaken van ons contactformulier. Ons supportteam staat graag voor je klaar en gaat samen met jou op zoek naar een passende oplossing.

Mijn account

Is de website van Relaxdays veilig?

We nemen verschillende technische maatregelen om onze webshop te beveiligen. Dit doen wij om misbruik of verlies van de door ons verwerkte gegevens tegen te gaan. Door gebruik te maken van SSL (Secure Sockets Layer) en de website te beveiligen tegen XXS en CSRF waarborgen we de veiligheid van jouw gegevens en bestellingen. Alle gegevens die je hebt achtergelaten worden versleuteld opgeslagen.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens, zoals mijn bezorgadres of wachtwoord, wijzigen?

In het accountoverzicht kun je al je persoonlijke gegevens en contactinformatie wijzigen. Je komt hier terecht door in te loggen op onze website en op de button Mijn account te klikken die zich rechtsboven in het scherm bevindt.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar het inlogscherm en klik op wachtwoord vergeten als je je wachtwoord vergeten bent. We sturen vervolgens een e-mail met een link naar het door jou opgegeven e-mailadres. Hiermee heb je de mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen.

Hoe kan ik mijn Relaxdays-account verwijderen?

Als je je account inclusief alle gegevens wilt verwijderen, kun je een mail sturen naar datenschutz@relaxdays.de met een omschrijving van je verzoek. Gebruik "Account verwijderen webshop" als onderwerp van de e-mail.

Tips & tricks

Is roestvast staal magnetisch?

De meesten soorten roestvast staal zijn niet magnetisch. Een van de grootste misverstanden is dat je kunt bepalen of staal roestvast is door te kijken naar hoe magnetisch het materiaal is. Het klopt dus niet dat de kwaliteit van roestvast staal gebaseerd is op zijn magnetische eigenschappen. Ferritisch roestvast staal is doorgaans magnetisch en martensitisch en austenitisch roestvast staal zijn dit meestal niet.

Kan roestvast staal ook roesten?

Niet roestende soorten roestvast staal bestaan voor 10,5% uit chroom. Als chroom in aanraking komt met zuurstof ontstaat er op oppervlakken van rvs een oxidehuid die dient als passieve laag en corrosie tegengaat. Niet roestend rvs dient goed en regelmatig te worden onderhouden om ervoor te zorgen dat de oxidelaag behouden blijft. Verontreiniging door omgevingsinvloeden, strooizout, keukenzout of chloridehoudende vloeistoffen kunnen de passieve laag op het roestvaste staal op den duur aantasten. Dit kan ertoe leiden dat zelfs roestvaste staalsoorten gaan roesten.

Vliegroest op aluminium. Is dat normaal?

Aluminium komt in contact met zuurstof in de lucht als het niet gepoedercoat, gelakt of geanodiseerd is. De oxidelaag die als gevolg hiervan ontstaat, beschermt aluminium tegen atmosferische invloeden. Als de pH-waarde van de omgeving waarin het metaal zich bevindt instabiel is, kan het gebeuren dat het aluminium begint te roesten.
Om dit tegen te gaan, is het belangrijk om te zorgen voor een pH-neutraal milieu en geen zure of basische schoonmaakmiddelen te gebruiken. Gebruik geen doekjes die je eerder hebt gebruik om staal, ijzer of andere metalen mee schoon te maken om ervoor te zorgen dat de roest van andere materialen niet op het aluminium terechtkomt. Het is daarom aan te raden om aluminium uit te buurt te houden van andere metalen en vochtig of vervuild hout.

Wat is de beste manier om bamboe meubels te onderhouden?

Hoe je meubels van bamboe het beste kunt onderhouden, hangt af van de omgevingsfactoren waaraan ze blootgesteld worden. Het is aan te raden om bamboe meubels te behandelen met olie of te voorzien van polyurethaanlak als bescherming tegen vocht in de badkamer of buitenruimtes. Voordat je de bamboe meubels behandelt met olie dien je ze af te doen met warm water om ervoor ze zorgen dat de poriën open gaan staan. Als de meubels weer droog zijn, kunnen ze worden behandeld met onderhoudsolie voor bamboe of plantaardige olie. De dunne laag olie die op de meubels wordt aangebracht dient, nadat je hem even hebt laten intrekken, te worden verwijderd.
We willen je er bovendien op wijzen dat het merendeel van onze bamboe producten behandeld is met nitrocelluloselak. Nitrocelluloselak verbetert de mechanische eigenschappen van bamboe. Nitrolak is echter minder goed bestand tegen weersinvloeden en daarom zijn meubels die met deze lak afgewerkt zijn minder geschikt om buiten te gebruiken. Indien je voor het onderhoud van de bamboe meubels extra lak of olie nodig hebt, kun je dit natuurlijk in een speciaalzaak aanschaffen en vervolgens op onze meubels aanbrengen.

Kun je geen antwoord op je vraag vinden? Neem dan gerust persoonlijk contact met ons op!

Bel onze klantenservice

Telefoon: +49 (0) 345 56 67 09 30
Ma - Vrij 9:00 tot 21:00 uur
Aan bellen zijn kosten verbonden.

Of schrijf ons gewoon!
Contactformulier

Maak gebruik van ons contactformulier

We gaan zo snel mogelijk met je vraag aan de slag en nemen contact met je op via de mail.

Contact

Stuur ons een DM

Stuur ons gerust een privéberichtje op Facebook of Instagram en we helpen je graag verder.

Terug naar boven